Week Athene en Aegina

26 april 2023 - Athene, Griekenland

Gister, dinsdag 26 april zijn we aangekomen in Athene. Eindelijk even kijken bij zusje en tante Fardau. Fardau heeft ons opgehaald van het vliegveld. Daarna met z’n allen door het poortje van de metro gegaan en in de drukke metro gestapt. Eerst even naar Fardau haar appartement om daar te kijken en haar kat te zien. Erg leuk om te zien hoe Fardau woont. Ons appartement voor de eerste nacht ligt echt om de hoek bij Fardau, ideaal! We hebben een mooi ruim appartement en hebben echt heerlijk geslapen. Dat kan ook niet anders na de vorige nacht bijna overgeslagen te hebben.

Gistermiddag een heerlijk broodje van de bakker gehaald en in de haven van Piraeus gestruind. Echt prachtig, en wat een mooie boten! Er lagen boten die je kon huren voor een miljoen per week! Die waren dus best wel heel mooi.

Gisteravond heerlijk gegeten in een restaurant met een dakterras, daarna richting appartement. Douchen en koese, daar waren we allemaal aan toe na zo’n dag en nacht.

Vandaag moet Fardau weer werken en vertrekken wij naar het nabij gelegen eiland Aegina. We vertrekken om 12.15 vanaf Piraeus met de boot. Zaterdag komen we weer terug naar Athene en hebben we hier nog 4 dagen samen met Fardau.
Gister nog geen foto’s gemaakt, daar zullen we vanaf vandaag even mee aan de slag.

Vanuit zonnig Athene, de groetjes van ons!