Snorkelen bij Aow Leuk Bay

13 augustus 2022 - Koh Tao, Thailand

Goedemorgen,

Vandaag al vroeg wakker, op het terras met een bakje koffie zal ik maar weer een stukje schrijven. Hier heb je uitzicht op de haven en zie ik de vissersbootjes allemaal weer vertrekken. Ook zie ik dat het weer een mooie zonnige dag word! En dus ook heet, maar in Nederland niet anders hoor ik wel.. gister was het hier ook erg zonnig, de dagen ervoor aardig wat bewolking gehad dus dat was een mooie bijkomstigheid.
Gisterochtend vertrokken naar het strandje Aow Leuk Bay, heerlijk gesnorkeld. Een mooie onderwaterwereld hier. Aan de zijkanten bij de rotsen is veel te zien. Vele malen mooier dan Shark Bay waar geen haai te zien was!
We waren nog maar net in het water en Mylan begon al te gillen: een haai! Demian er achter aan met de GoPro dus het haaitje staat er op. Heb de filmpjes geplaatst bij video’s. Ze zwemmen hier dichtbij de kust, bijzonder om te zien. Gelukkig geen grote haaien te zien!! Jayden bleef dus maar veilig bij de kustlijn dobberen, die hoefde geen haaitjes te zien, zal wel gedacht hebben straks komt de moeder nog terug…

Gistermiddag zijn Jimke en Demian hier nog naar beneden gelopen, bij de Mae Haad Pier zit nog een strandje waar niet ver uit de kust een gezonken schip ligt. Demian en Mylan hadden dat al eerder gezien, en Jimke wou het ook nog even zien en filmen. Dus ik heb even heerlijk gedobberd in het zwembad met Mylan en Jayden. Daarna met z’n allen nog op de scooter, weer even een rondje gedaan. Even uitwaaien 🤣

Gisteravond een Israëlisch restaurant ontdekt waar we echt heerlijk gegeten hebben, gelijk voor vanavond maar weer gereserveerd want het was er steeds druk.
Verder doen we hier niet zoveel…. Genieten van het eilandgebied…Zwemmen, snorkelen, scooteren, eten….dat was het wel!
Maar de dagen vliegen om, nog geen letter uit mijn boek gelezen…

Het eiland Koh Tao is niet zo groot, 21 vierkante km. Ongeveer 7 bij 3 km. Alle wegen denk ik nu wel gezien hier, dit is de laatste dag hier alweer. Morgenochtend om 9.30 vertrekken we naar het groter en naast gelegen eiland Koh Phangan. Een uurtje op de boot. Vandaag hier nog maar heerlijk genieten van dit knusse eilandje.

Een fijne dag voor iedereen!