Cliff jumping Tanote Bay en naar Westpoint Viewpoint

14 augustus 2022 - Nakhon Si Thammarat, Thailand

Goedemorgen,

Voor de laatste keer wakker geworden op het mooie Koh Tao, ik zal het uitzicht ‘s ochtends missen, maar het is tijd om weer te vertrekken. Gisteravond de koffers al zover gepakt, en om 8.45 worden we opgehaald. Om 9.30 zitten we op de boot naar Koh Phangan.

Gister nog een erg leuke dag gehad. In de ochtend naar Tanote Bay, daar is de onderwaterwereld ook weer prachtig. Ik heb met Jayden gesnorkeld en de andere 3 waaghalzen deden daar even aan cliff jumping! Mij veel te hoog! Te zien bij video’s…

’S middags hadden we tot 15.00 de scooters dus we dachten we doen nog een laatste rondje. Zo kwamen we uit bij Westpoint Viewpoint. Via een steil zandweggetje kwamen we uit bij een restaurantje waar je voor 100 baht een entree ticket kon kopen, je kreeg dan een flesje drinken erbij. Nou dat flesje water was wel nodig, want vanaf dat restaurant was het nog een beste klim om op het hoogste punt van het eiland te komen. Allemaal op slippers… een hele onderneming! Maar het was zeker de moeite waard. Hiervan zetten we ook even een filmpje met de foto’s bij video’s!

Toen de scooters terug gebracht, de schone was opgehaald, ideaal alles zo schoon en opgevouwen de koffer weer in. Je kunt hier op iedere hoek je was brengen, en voor een paar euro kun je het de volgende dag weer ophalen.
Daarna nog lekker gezwommen in het zwembad, en ‘s avonds weer naar het Israëlische restaurantje Milk And Honey, wederom heerlijk gegeten. Jimke en ik hadden deze keer een proeverij, dus vanalles wat kunnen proeven. En het smaakte echt goed! Het nadeel was dat we terug moesten lopen, dus de steile helling weer op. En hier bij het appartement nog eens 99 treden omhoog! Topsport is het hier😅. Het voordeel natuurlijk dat alle calorieën weer verbrand zijn.
Ik zal me zo klaar maken en de heren maar eens wakker maken, anders vertrekt de boot straks nog zonder ons.
Fijne zondag voor iedereen!