Scooteren op Koh Tao, een leuke uitdaging!

11 augustus 2022 - Koh Tao, Thailand

Hoi allemaal,

Hier weer een update vanaf het eilandje Koh Tao. Hier ook alweer 2 nachten geslapen. We hebben een mooi ruim appartement, met echt heel mooi uitzicht over de haven en de baai. Heerlijk om hier te zitten, maar iets ondernemen is ook leuk.
Dus gister toch maar besloten scooters te huren, hier op Koh Tao is dat heel anders dan op Phuket, waar de politie veel controleerde, hier controleren ze niks. En op de scooter kun je heel wat meer zien, lopend is hier eigenlijk niet eens te doen. Zo heuvelachting…Eerst wel even oefenen op de scooters want de ze zijn hier iets zwaarder dan in Nederland, daar vallen ze onder motors. En natuurlijk links rijden…

Nou allemaal de helm op en gaan…Het is heel erg leuk scooter rijden in Azië, dat hoort er eigenlijk gewoon een beetje bij. Maar eenmaal onderweg kwamen op wegen, niet normaal zo steil! Als ik dit van te voren had gezien dan had ik gezegd ik ga echt geen scooter huren. Maar ja we zaten er al op 🙈 dus gewoon rijden! En ik moet zeggen het went erg snel. Op de hoofdweg hier kan het soms erg druk zijn, vooral later in de middag, maar over het algemeen de weggetjes naar de stranden heel relaxt rijden, totdat er weer een steile helling komt. Of van de heuvel af, remmen inhouden en geen gas geven, dan gaat het goed 😊 Er staat een nieuw filmpje op van het scooter rijden bij video’s.

Vanochtend ook een tochtje op de scooter naar Shark Bay. De eigenaresse hier vertelde dat er baby haaitjes zwommen, ze zei er ook bij dat de moeder in April al vertrokken was, ver de zee in, dus de heren durfden het wel aan. Duikmaskers op en zoeken maar….Helaas niks gezien, beetje jammer!

Vanmiddag weer op de scooter weg geweest en in een restaurant aan het strand van Sairee beach gegeten. Vanuit daar richting de westkant van het eiland om naar Mango Viewpoint te gaan. Dat ligt hoog in de heuvels, en ook een stukje van de gewone wegen af, dus offroad met de scooters. Maar wat een uitzicht! Jammer dat er geen strak blauwe lucht was, maar bewolking. Wel een erg leuke foto gemaakt met z’n allen.

Vanavond weer ergens gegeten, want zelf koken kun je hier niet. In de supermarkt niet veel te krijgen. Maar ja het is tenslotte vakantie!

Hier alweer een dag om!
Fijne avond!