De reis en eerste dagen Indonesie

14 augustus 2023 - Kuta Lombok, Indonesië

Hoi allemaal, hier ons eerste reisverhaal. Vrijdag 11 augustus om 5.45 vertrokken voor een lange reis met twee overstappen. De reis is vrij voorspoedig verlopen. We hadden bij de eerste stop enige vertraging dus moesten er in Istanbul wel even tegen lopen om het vliegtuig te halen. We konden gelijk instappen en voor dik 11 uren gaan zitten en uitrusten. Na deze lange vlucht kwamen we aan op Jakarta. Daar hadden we langer de tijd en dachten dat we ons zouden vervelen, maar dat viel mee, want eerst een visum aanvragen, daarna de koffer ophalen. Opnieuw inchecken en koffer weer afgeven. Een broodje gegeten en allemaal even in een massage relaxstoel en weer verder, nog een korte vlucht van 2 uurtjes. Rond 15.00 Indonesische tijd aangekomen op Bali, we hadden een hotel geboekt vlakbij het vliegveld. Dus 10 minuutjes in een taxi en we waren er. Op Bali zijn we 1 nacht gebleven, later in de vakantie gaan we terug naar Bali waar we onze vakantie eindigen. Op Bali even naar het strand geweest en een winkelcentrum bezocht. Daarna heerlijke saté Ayam gegeten in een leuk restaurant daarna vielen de oogjes bij iedereen wel dicht. We hebben allemaal heerlijk geslapen en na een lekker ontbijt in het hotel gaan we weer op naar het vliegveld, we vertrekken naar Lombok, dit is maar 40 minuutjes vliegen.

Gister even rustig aan gedaan, even gezwommen en naar het strand gewandeld. ‘S avonds bij een lokaal eettentje, een zogeheten warung, gegeten. Hier krijg je altijd het lekkerste en goedkoopste eten. We hebben dan ook allemaal lekker lopen smullen.

We zitten nu in Zuid Lombok. 4 jaar geleden ook op Lombok geweest, maar toen in het westen. We hebben toen met een chauffeur, die ons overal bracht veel excursies gedaan, en Noord en West Lombok bekeken. Nu gaan we hier zelf op scooters, wat hier dus motors zijn, de omgeving verkennen. We hebben niet voor niks ons motorrijbewijs gehaald! De zuidkust is veel minder toeristisch en nog het echte Indonesië. De eigenaar van het parkje heeft ons goede tips gegeven waar heen te gaan op de scooters.
Vanochtend een lekker ontbijt gehad hier bij ons op het parkje. Een sfeervol, gezellig plekje met 4 sasak huisjes. Dat zijn Indonesische huisjes waar sommige lokale bevolking ook in woont. Je hebt hier hele sasak dorpjes waar mensen nog heel primitief leven. Daar zijn we de vorige keer al geweest.

Onze scooters zijn nu gebracht, we zullen er zo op uit.

De foto’s en video zullen we er nu ook opzetten!

Word vervolgd!

Groetjes vanaf Lombok

1. Zwanette:
    14 augustus 2023
    Hoi familie, wat een lange reis, maar gelukkig goed aangekomen.. heel veel plezier😘
  2. Alie van der wagen:
    14 augustus 2023
    Nou een hele reis gehad zo te lezen .
    Maar ook weer heerlijk gegeten 😁 nou maar mooi dat jullie het motor rijbewijs hebben gehaald, nu alleen maar plezier van😇
    Een mooie dag nog en maar heerlijk genieten .
    Liefs heit en mem ( pake , beppe)
  3. Gerieke Haaksema:
    16 augustus 2023
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Een hele fijne vakantie toegewenst daar! anaf Veel liefs vanaf Lanzarote 😘
  4. Ciska Kazimier:
    31 augustus 2023
    Hoi Jimke en Rianne, ik stap een beetje laat in, maar wat weer een geweldig avontuur🤩