Rondreis Indonesië

30 juli 2023 - Heerenveen, Nederland

Hoera! Wij mogen weer een mooie reis gaan maken naar Indonesië. Op vrijdag 0chtend 11 augustus vertrekken we vanuit Bremen met de bestemming Bali, met een tussenstop in Istanbul en Jakarta. Een lange reis van ongeveer 22 uren komen we aan op Bali.

Indonesie 2023

De eerste nacht op Bali verblijven we in een mooi hotel aan de westkust vlakbij het vliegveld. De volgende dag vliegen weer door naar Lombok. Aan het einde van deze vakantie komen we weer terug op Bali en verblijven we meer in het noorden van het eiland.

Risata

Op 13 augustus gaan we weer richting vliegveld en gaan we naar het naastgelegen Lombok. Daar verblijven we in een mooi kleinschalig bungalow parkje aan de zuidkust van Lombok, dichtbij de plaats Kuta. In 2019 zijn we ook op Lombok geweest, maar toen meer in het noorden. Toen zijn we overal met taxi's heen geweest omdat we daar toen niet op scooters durfden te rijden. Nu met het motorrijbewijs op zak gaan we dat natuurlijk wel doen. Het zuiden van Lombok moet ook niet erg druk zijn, dus dat durven we wel aan.

driftwood lombok

We blijven in totaal 6 nachten hier. Op 19 augustus gaan we met de boot van Senggigi naar Nusa Penida, waar we 4 nachten zullen zijn. Hier verblijven in in Bintang bungalows. Wederom een mooi kleinschalig parkje.

Bintang Penida

Vanaf Nusa Penida gaan we op 23 augustus met een boot naar het naastgelegen Nusa Lembongan. Hier gaan we naar Kencana Garden. Hier zijn we eerder geweest in 2019. Het was hier prachtig, en lieve mensen die je overal mee helpen, dit adres is dus zeker nog een bezoek waard.

Kencana

Op 26 augustus gaan we weer terug naar Bali, in 2019 zijn we maar 1 nachtje op Bali geweest. Nu gaan we naar het noorden van Bali waar het toerisme nog niet heel erg populair is. Daar houden wij wel van. We zijn erg benieuwd naar Bali. We gaan eerst naar een plekje dichtbij Lovina. Hier verblijven we bij mensen die een leuke accommodatie verhuren. Ons plan is om ook hier scooters te huren.

kubu reodkubu reod 2

Op 31 augustus zakken we weer wat naar het zuiden, naar Ubud. Een toeristische plek op Bali, waar veel te doen is. We hebben voor een plekje gekozen net buiten Ubud, om niet in de drukte te zitten maar het wel op kunnen zoeken. We hebben hier uitzicht over de rijstvelden.

umah-joglo-bali

oemah

Wij kunnen weer gaan aftellen! Over 12 nachtjes is het alweer zover. Deze keer met z'n vieren. Jammer dat Demian dit jaar niet mee gaat. Volgend jaar vast wel weer! Dit jaar hebben we ook een drone mee. Daar kunnen we mooie beelden mee maken!

We houden het blog weer bij, zo kunnen we jullie een beetje op de hoogte houden en thuis af en toe alles weer terug kijken is ook altijd erg leuk!

Groetjes ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade