Eerste dagen op Phuket

8 augustus 2022 - Karon, Thailand

Hier het eerste bericht van ons. Jammer dat onze oude vertrouwde reiskrabbels het niet meer doet… nu alle reisverhalen van Amerika en Indonesië kwijt, gelukkig hebben we de foto’s nog!

Alweer 3 dagen geleden aangekomen op Phuket, na een voorspoedige reis. Alleen op Brussel een vertraging van een half uurtje maar nergens lange wachtrijen… en nog nooit zo snel door de douane gekomen. Niet verwacht na alle verhalen over de luchthavens.

We werden opgehaald en naar On the Hill Apartments in Karon gebracht. Een mooi appartementencomplex met fantastisch uitzicht die word gerund door een hele lieve Thaise familie. Na een welkomstdrankje even een plons in het zwembad. Daarna een strandwandeling gemaakt, via een trap kom je hier op het strand. Een beste klim om weer op de heuvel te komen, dus goed voor de beenspieren! Gegeten hier in het restaurant, het eten is heerlijk!

Vandaag begonnen met een lekker ontbijt hier, dikke plensbui, maar na regen komt zonneschijn, wat vandaag gelukkig ook zo was.

Vandaag zouden we scooters huren, hier op sommige plekken druk verkeer maar oké de “wegdoenhetgewoon” modus maar aan… scooters geregeld, 3 stuks.. alledrie keurig het internationaal rijbewijs gekocht bij de ANWB in Nederland. Maar helaas, we kwamen er al snel achter dat dit hem niet werd. Of op eigen risico…. De verhuurder vertelde je hebt een motorrijbewijs nodig, politie op vele hoeken.. en motor rijbewijs hebben we niet dus ja … de tweede optie was… auto huren. Heel spannend, links rijden in Thailand maar goed Jimke met zweet onder de oksels toch maar ja zeggen. Dus here we go…. En geen spijt van. Heel veel moois gezien vandaag! Veilig met z’n allen in de auto.
Heel erg blij dat we de auto hadden gekozen, na paar honderd meter al aangehouden door de politie, niks aan het handje, dus toeren maar!
Op naar Karon Viewpoint, mooi uitzicht over de baaien hier, wat is het hier toch mooi en erg groen. Via Rawai het zuiden van Phuket gezien, het is boven verwachting mooi!

Ook moesten we even te shoppen in de premium outlet hier, na een verkeerde navigatie er toch nog gekomen..Maar dat valt toch een beetje tegen als je Florida gewend bent….

Na deze winkelervaring doorgereden naar de Big Buddha van Phuket ook wel de Phra Phutta Ming Mongkol Akenakakiri dit betekent het de glorieus eervolle Boeddha op de top van de heuvel van Naga. Jeetje wat ontzettend mooi…hoog in de heuvels een Buddha beeld van 45 meter hoog en 25 meter breed, heel groot dus! Er om heen ook prachtig, wat een uitzicht en wat een prachtige natuur. Wilde olifanten gezien, en aapjes in overvloed. Eentje sloeg even een blikje coca cola achterover… hilarisch!

‘S avonds hier weer gegeten bij de appartementen, na het buikje vol gegeten te hebben zijn we nog eventjes naar een markt iets verderop gereden. Demian achter het stuur! Erg knap gereden, want op een gegeven moment reden we een druk stukje in, maar ging erg goed! Ook weer aangehouden door de politie, moest z’n rijbewijs laten zien. Niet voor niks dus dat stukje papier van de ANWB.
Vandaag is Demian jarig, dus hier een feestje!
Even wennen deze site! Geen foto’s tussen het verhaal, maar de foto’s kunnen jullie apart bekijken. Ook een video toegevoegd.

Zonnige groetjes van hier!

1. Wilma:
    8 augustus 2022
    Lieve Familie,

Heel erg veel plezier en een geweldige vakantie gewenst. Leuke beelden gezien,

Liefs fam Zijlstra
  2. Alie van der wagen:
    9 augustus 2022
    Vandaag jullie verhaal gelezen . Heel wat beleefd al weer dus. Een hele mooie vakantie en maar lekker genieten .
    Liefs van heit en mem
  3. Theresia:
    9 augustus 2022
    Lieverds, veel plezier daar! Geniet ervan!