Eerste dagen Koh Phangan

16 augustus 2022 - Ko Pha-ngan, Thailand

Hoi allemaal,

Hier op deze plek inmiddels ook alweer 2 dagen… vanmiddag is het wat minder weer, een paar buien gehad waardoor het wel een beetje afkoelt. Wel even lekker, dat zullen jullie in Nederland ook wel ervaren na al die hitte!

Gister even een rondje gedaan in Haad Rin, ook wel bekend van de Fullmoonparty’s die daar nu weer elke maand op het strand zijn. Die was net de dag ervoor geweest, dus nu vrij rustig in het plaatsje. Ook hier is wel veel kapot gemaakt in corona periode, hier leven ze vooral van het toerisme en dat is natuurlijk heel lang op een laag pitje geweest. Je ziet op bepaalde plekken dat er veel dingen  gesloten zijn.

Vandaag op pad geweest en even wat lekkers gehaald bij de Phantip Market, dat is een markt waar je allemaal eten kunt kopen, erachter een foodcourt met allerlei verschillende restaurantjes en veel tafeltjes waar je kunt gaan zitten. Erg leuk, je kunt uit vele dingen kiezen, ook zou je hier heen kunnen voor het avondeten, je kunt er ook allemaal verschillende maaltijden krijgen, van thais, grieks, italiaans tot westers eten.

Onderweg kwamen we een grote boom tegen, de grootste Yang Na Tree van Thailand, meer dan 400 jaar oud, in 2013 was hij al 53.5 meter hoog. Best hoog zo’n boom. Jammer dat we de Gopro niet mee hadden om te filmen. Ben er nu ook achter dat ik foto’s kan toevoegen in het verhaal…

B1D0F336-18D4-4378-B484-D3349AA76229E191903F-0ECA-44BC-A073-8E43469A560C8E30CD3C-6A5C-4441-AAE4-A409CE8CF8F6

Daarna zouden we nog een waterval bezoeken, Mylan die bij Jimke achterop zit was de navigatie… toen even op de verkeerde weg terecht gekomen, we kwamen erachter dat we helemaal om moesten rijden, maar omdat het daar om 17.00 gesloten zou zijn proberen we daar morgen even heen te gaan.

Hier nu rustig op het parkje, we denken dat we nog de enige gasten zijn. Er staan 10 bungalows, waarvan wij er 2 bezet hebben. Beetje een saaie bedoeling.. maar geen last van andere mensen in het zwembad. Ieder nadeel heeft z’n voordeel zullen we maar zeggen!

We zullen zo eens op zoek naar een eettentje, vandaag even wat anders. Het word waarschijnlijk mexicaans. Al een paar dagen thaise curry gegeten, de groene, rode, gele, massaman curry al geprobeerd. Heerlijk, maar even wat anders ook lekker. Voor de kids is hier ook gewoon vanalles te krijgen, we hebben nog nooit een dag gehad dat iets niet lekker was eigenlijk.
Demian zei al: nu gaan we toch niet als we thuis komen gelijk stamppot eten he… ( dat is inderdaad wat ik vaak doe na 3 week vakantie… ) Daar zijn ze allemaal niet zulke liefhebbers van helaas, maar de kok bepaald!

Verder niet zoveel nieuws eigenlijk! Als we weer wat beleven horen jullie het wel.

Liefs van ons allemaal

1. Zwanette:
    18 augustus 2022
    Zo hé dat is wel heel erg slowmotion ha ha.... maar de heren kunnen goed dansen..
    Weer heel wat beleefd, lees en zie ik.. prachtige omgeving... maar soms ook mooi dat je een Tankstation tegen komt....
    Gelukkig dat jullie andere locatie konden boeken.. moet wel zwembad bij zijn, en niet teveel timmer geluiden....
    Veel plezier xxx